Malo je država koje se mogu pohvaliti da na svojoj teritoriji imaju prirodno bogatstvo voda, šume, biljaka kao i zemljišta. Nedžad Ibrišimović je davno rekao „Bosna je ćilimom zastrta“ i uistinu je tako. Jedinstveni procesi formiranja geološke podloge, tipova zemljišta, reljefa, klime, te vodnog režima doprinijeli su da na planinama u BiH rastu različite vrste biljaka od kamilice, mente, kantariona i brojnih drugih vrsta.
Prava prilika za biznis upravo je u ovim vrstama biljaka. Proizvodnja čaja je relativno jednostavan proces koji je u konačnici veoma profitabilan, jer potrošnja raste iz godine u godinu. Firma koja je uvidjela poslovnu priliku u proizvodnji čaja jeste porodično preduzeće Plantago d.o.o. koje je nastalo iz želje da tržištu ponudi najbolje iz svijeta čaja. Osnovna djelatnost je okrenuta proizvodnji čaja, uključujući i uzgoj, otkup i preradu ljekovitog bilja i šumskih plodova.
Za naš portal direktor Plantaga Aleksandar Vukmirović je rekao kako je došao do ideje koja se razvila u uspješan projekat: „Prije pokretanja vlastite firme bavio sam se prodajom gdje su i trgovci i potrošači jasno pružali signale da su uvijek spremni platiti proizvod koji je bolji, kvaliteniji, ukusniji, zdraviji od konkurentskog i eto to je bio prostor za Plantago.”
Kada su krenuli sa proizvodnjom čaja, bili su jedni od pionira privatne inicijative u svijetu čaja u BiH. Na sopstvenoj plantaži uzgajaju kamilicu i mentu, dok mnogobrojne vrste samoniklog ljekovitog bilja i šumskih plodova prikupljaju na bh. planinama. „Proizvodimo 24 vrste čaja pod brendovima „Plantago“ i „Biljna pomoć“. Godišnja proizvodnja je oko 1 milion kutija čaja. „Biljna pomoć“ je naša nova linija funkcionalnih čajeva koja se obraća izraženim potrebama potrošača za poboljšanjem probave, linije, disanja itd. Dok pod brendom „Plantago“ potrošači već znaju da će pronaći zdrave potpuno prirodne čajeve visokog kvaliteta i odličnih okusa“, istakao je gospodin Vukmirović.
Plantago je već 15 godina prisutan na bh. tržištu
Domaći brend Plantago, osim što je dostupan na bh. tržištu, izvozi se i za tržište Crne Gore. Ističu da postoji veliki interes potrošača za Plantago čajevima u Srbiji i u Hrvatskoj.
Kada je riječ o izvozu, Vukmirović naglašava: „Već su neki naši kupci sa kojima sarađujemo u BiH poput dm-drogerie market htjeli da naše proizvode prodaju i na regionalom tržištu (iskreno ne znam što svi to zovu regionalno valjda je zabranjeno ili nije moderno reći u zemljama bivše Jugoslavije?), ali su vancarinske barijere za izvoz robe iz Bosne i Hercegovine ka Srbiji ili Hrvatskoj OGROMNE! Tako naprimjer da bi kamion čaja iz Srbije prešao u Bosnu i Hercegovinu potrebno je da se plati 40 KM za neki kao fol pregled, a u smjeru iz Bosne ka Srbiji suočavate se sa svim analizama koje su mogli izmisliti (trebale one ili ne) koje koštaju cca 800 eura po vrsti čaja, znači mogu dostići i 15.000 eura za pošiljku plus Karintin robe 30 dana. Uz te troškove nemoguće je biti konkurentan, tako da susjedna država nam poručuje „želite li prodavati robu na našem tržištu – otvorite fabriku u našoj državi”. Šta Bosna i Hercegovina čini za zaštitu svojih firmi, brendova? Vidite na primjeru najnovijih ekonomskih odnosa sa Hrvatskom i EU da nam zamjeraju kad tražimo ravnopravan odnos sa njima !!!“
Plantago je primjer da se uprkos svim poteškoćama koje trgovina donosi može zaraditi i živjeti od vlastite proizvodnje. Zato, kupujmo domaće, kako bi naša industrija opstala i bila konkurentna na tržištu!